Berlin.hu

Erasmus. Budapest. Berlin. Vásárhely. Egyetem. Tanulás. Városnézés. Utazás. Buli. Honvágy. Újarcok. Pszichológia. Knut.

Friss topikok

  • Luca_Berlin: Sziasztok lánykáim! No, én is örülök, hogy hallok felőletek! Bocs, hogy én ritkán jelentkezem, de... (2009.03.09. 20:29) színes-szürke hétköznapok
  • ambivalencia: @Luca_Berlin: a megáll az időben mondta ezt az egyik srác, akinek sikerült berúgnia egy korty kólá... (2009.03.04. 08:08) Első nap a Freie-n
  • Luca_Berlin: Jaja! Bár lehet, hogy még nem jártam ott, de olyan lehet! Kedves tőled kedves kedves Ambivalencia,... (2009.03.03. 14:01) Utazás-megérkezés
  • Ecó: Átérzem :) én ugyan nem tudtam ott lenni, búcsúztatni. Ehelyett én veled együtt élem át az új hely... (2009.03.01. 14:08) Indulás előtt

Linkblog

HTML

színes-szürke hétköznapok

2009.03.05. 23:55 Luca_Berlin

Hallo-hallo!

Ich bin hier! Huha, nem is tudom hol kezdjem...Annyi dolog történt az elmúlt napokban, hogy teljesen olyan, mintha már két-három hete itt lennék! Rengeteg új élmény, új arc, új név (pfffff, minden hamadikat tudom csak megjegyezni), új épület, új érzések, újabb és újabb hülye nevű megállóhelyek, ahol nem találom, hol kell átszállni. Összességében elmondható viszont, hogy talán nem volt szerelem első látásra, de mostmár imádom Berlint! Hihetetlenül élhető város, annak ellenér, hogy 3,5 millióan lakják...Nyugodt, tiszta, rengeteg, zöld, kertváros, de mégis olyan mintha New Yorkba vagy Londonba lennél! Nehéz ezt leírni azért. Ami dúrva, hogy itt mindenki dohányzik, kivéve a 14 éven aluliak és turisták! Ez nem vicc, MINDENKI dohányzik! Már a metrón idegesen sodorják a cigiket, hogy egyből rágyújthassanak, ha leszálltak. És nem is nagyon látni "dohányozni tilos" táblákat! Ami még szintén dúrva itt, bár sokkal pozitvabb, az az embereknek az állatokhoz való viszonya...főleg a kutyákhoz! Az elég alap, hogy a buszok tele vannak kutyás arcokkal, de az emberek itt beviszik a kutyájukat a bankba, a boltokba! Egy Gucci-Prada mindenflancot áruló boltba ment be ma egy nő a kutyájával! Pesten kíváncsi lennék a reakciókra, ha ilyen történne! A harmadik dúrvaság pedig az, hogy itt senki sem kövér! Megdöbbentő! A dohányzás lehet, hogy tényleg elveszi az étvágyat, no meg ugye itt nem divat autóval járni. A fél város, mindenféle túlzás nélkül, biciklizik! Nagyon jó látni! Tiszta Vásárhely:D:D! El is határoztam amúgy, hogy én is veszek egyet, mert mindenütt bicajút van, és hát, itt a tavasz! Még ide, északra, is elért!

A suli, egészen pontosan a nyelvkurzus nagyon nagyon jó! Bár egy újrakezdő csoportban vagyok, de így én vagyok az egyik legjobb. Nagyon hasznos az egész, az elejétől újratanulunk szinte mindent! Egy Ghanim nevű faszi a mi csoportunk tanára, akinek brutál müncheni akcentusa van, de már ráállt a fülünk. A csoportba leginkább nyugat-európaiak vannak, és nagyon jófejek, nyitottak, a második nap már úgy ment be az ember a terembe, mint anno 4-5 hét után az egyetemre. Mindenkit ismersz, mindenki rád mosolyog, megkérdezi hogy vagy. Nagyon kedvesek! Amúgy meg ez az egész nem csak nyelvkurzus, mert szinte minden napra szerveznek valamilyen extra kultúrprogramot a tanárok. Van, amelyik létszámkorlátos, van amelyikre minden csoport minden emberkéje mehet. Például ilyen, hogy minden szerdán levetítenek egy kortárs német filmet egy hatalmas előadóban, csak nekünk. De megyünk például makd Lipcsébe is, meg ilyenek. A héten az "An der anderen Seit" című filmet néztük meg, Fatih Akin rendezte, aki nagy sztár Németországban. Nézzétek meg, jó film nagyon!!...van benne egy-két abszurd hülyeség, de amúgy nagyon nagyon jó! A németbe meg egyre jobban belejövök! Már néha azt érzem, hogy egész jól megy, bár sokakkal inkább angolul beszélek, a koliban meg szinte csak magyarul...4-en vagyunk magyarok csak a mi házunk 2 szintjén, ahol én is lakom! Hát igen, mindnütt ott vagyunk:D!

Az ügyintézés is halad, ma például megnyitottam a bankba a német számlámat. A csávóka olyan Scheisse-t nyomott a bank kellős közepén, amikor a személyigazolványom kiállításának helyét be kellett írnia...:D! Lehet tippelni, mely városban csináltattam...:D!

 Amúgy anyával folytattuk a városnézést. Felültünk tegnap a 100as buszra, ami egy szimpla helyijárat, de igazából egy hipiszupi emeletes busz. Kb. úgy funkcionál, mint egy turistabusz, mert szinte minden kötelező berlini látványosságot érint! Hazafelé meg jól eltévedtünk...A nagyobb tereken ugyanis kb 3 metró, 4 S-Bahn, 5 vonat és 23 busz fut, és az átszállások egyelőre több időt vesznek igénybe, mint maga az utazás.

A mai napon pedig felfedeztük az útikönyvben olvasott luxus turkálók utcáját! Hát igen, az ember külföldön sem vetkőzheti le önmagát. Nagyon nagyon kemény kis boltocskák vannak. Jó, sokaknak ez most nem lesz érdekes, de Zita, ha olvasol, neked tetszeni fog. Bemegyek a kis second hand-ba, és Manohlo Blahnik, Jimmy Choo, Dolce&Gabana, Prada, Gucci, Versace cipők sorakoznak, áááááá, majdnem elsírtam magam a gyönyörűségtől! Meg gyönyörű, ruhák, táskák, minden...Jah, és kirakják a megunt Elle-ket meg Vouge-kat, hogy el lehet vinni haza, nekik nem kell!!! Jaj, boldogság! Hozzá kell tennem ezek a cipőgyönyörűségek használtan kerülnek kb. 30000 forintba.

Holnap még anyával elnézünk valamerre, mert szombaton megy haza...Sajnos!! Majd írok, hogy merre jártunk!

Mára ennyi, jaj, de sokat írtam! Beszúrok még néhány képet! A hétvégén, ha lesz időm, csinálom albumokat majd! No, puszi mindenkinek!

Anya a Brandenburgi Kapunál...Nagyon művészi lett!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kicsi anya, nagy dóm!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha lemegy a nap...D:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A "szépség" és a "szörnyeteg"...avagy a szoci és a klasszikus építészet találkozik! A tévétorony amúgy iszonyat magas! A képeken egyáltalán nem látszik mennyire! A tövében tériszonyom volt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A lebombázott templom, és mellette a csilli-villi, kéken világító vadiúj! Ez nagyon jellemzni a várost!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az emeletes buszról fényképezek! A fizika törvényeinek engedelmeskedünk, és mi is látszunk!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fluca.blog.hu/api/trackback/id/tr39984414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ecó 2009.03.08. 11:33:09

wow. tetszik amiket írogatsz. Visszaemlékszem arra amikor én voltam Berlinben, és totálisan egyetértek a közlekedéssel, normál kinézetű emberekkel és a dohányosokkal.

Itt senki se dohányzik kb 5%; itt midneki kövér-lehet ezért :D

Órám nekem nincs sok, heti 2x kell suliba mennem, de többször vagyok benn, mert van olyan program, ami nekem nincs fenn a laptopomon.

Megvolt az első nagyobb kirándulásunk-lsd blogom.

Parázok a szakdogámtól...áááá

pussz

Szilvi :) 2009.03.08. 18:08:32

Helo! :)

örülök, h minden ok.:) nagyon jók a képek, majd fotózz "arcokat" is, kimondottan érdeklődöm pl. Pierre iránt! :)
pápá

Luca_Berlin 2009.03.09. 20:29:34

Sziasztok lánykáim!

No, én is örülök, hogy hallok felőletek! Bocs, hogy én ritkán jelentkezem, de még mindig kicsit őrültek háza van. Itt meg mindenki tud olvasni, aki akar, így egyszerűbb! De ígérem, hamarosan írok privátba is:D! Pierrer nincs túl sok kontaktom, de egyszer megpróbálom lencsevégre kapni:D!
No, írok is pár gondolatot....
süti beállítások módosítása